Doorgaan naar hoofdcontent

Mijn onmisbare en ultieme blogger essentials




Content maken voor je eigen blog of een opdrachtgever is onmisbaar met goede en handige essentials. Ik vind het fijner en plezieriger werken, zodat ik zeker weet dat ik ongestoord kan bloggen. Een beetje voorbereiding kan geen kwaad en dit geeft mij rust. Ben jij nieuwsgierig naar mijn blogger essentials? Je leest ze hieronder.


Laptop
Mijn laptop, een kleine mini versie van Asus in de kleur wit. Handig, klein en compact. Bloggen start immers met het hebben van een computer of een laptop.

Fotocamera
Niet altijd heb ik mijn fotocamera bij mij. daarvoor is bij uitstek mijn telefooncamera ook belangrijk voor het maken van foto's. Als ik weet dat ik een stad of event ga bezoeken, dan neem ik wel mijn fotocamera mee. Je weet nooit wat voor moois je tegenkomt of

Telefoon
Wat ik hierboven al schreef is mijn telefoon belangrijk om foto's te maken. Daarnaast gebruik ik mijn telefoon voor het maken van notities en het checken en up-daten van social media.

Notitieboekje 
Voor structuur werk ik met een dagplanning. Ik noteer alle dagen van de maand zodat ik per dag kan opschrijven wat ik online wil plaatsen en wat geschreven moet worden. Super handig en simpel.
Ideeën wat er in mij opkomt noteer ik gelijk in mijn notitieboekje, want om elke keer mijn laptop aan te zeggen vind ik ook onnodig. Daarnaast is het super handig voor onderweg in mijn tas.

Water of iets anders te drinken
De innerlijke IK moet ook goed gevoed worden, anders komt er niets op papier.

Zoetigheid
Iets lekkers tijdens het schrijven en bedenken van content heb ik nodig en maakt het bloggen leuk.

Wel/geen muziek op de achtergrond
Als ik lange blogartikelen wil gaan schrijven moet het in huis stil wezen, maar soms zijn er momenten dat zachtjes de muziek of televisie aan staat. Hierdoor ga ik mij automatisch meer focussen op het onderwerp waarover ik wil schrijven. Ik zit dan zo in mijn concentratie dat ik lekker door kan schrijven.

Opgeruimde werkplek/ eettafel
Mijn blogartikelen schrijf ik aan mijn eettafel en eigenlijk ook op de bank of in bed. Het gaat er om op welke plek ik comfortabel en lekker zit.



Welke blog-essentials zijn voor jouw onmisbaar?



❤ Annemieke


Reacties