Doorgaan naar hoofdcontent

Mijn goede voornemens/ doelen voor 2018




Het nieuwe jaar is begonnen en wat vloog 2017 voorbij. Ik weet nog precies waar ik oud en nieuw 2017 vierde en hoe deze avond verliep. Echt krankzinnig voor woorden hoe snel het leven voorbij vliegt. Voor 2017 had ik niet echt bepaalde doelen opgeschreven, wel doelen wat ik graag wilde doen. Dit lijstje stond immers in mijn hoofd genoteerd. Haha. Nu heb ik concreet mijn doelen genoteerd en opgeschreven. Het lijstje plak in aan de binnenkant van mijn kledingkast zodat ik er elke dag mee geconfronteerd word en niet vergeet wat ik dit jaar wil realiseren.

Tijd om stil te staan bij wat ik wil
Ik wil meer tijd gaan besteden aan dingen die ik leuk vind en niet dat het een moetje gaat worden. Ook aan verplichtingen in de relationele/ familie/ vriendenkring blijf ik waarde hechten. Maar als ik iets leuks zie bijvoorbeeld een evenement, feest of iets dergelijks en de volgende datum is pas erg ver in het jaar of volgend jaar, ja dan skip ik de verjaardag of iets dergelijks hoor. 

Gestructureerd bloggen
De droom van iedere blogger. Op tijd, leuke en nieuwe blogartikelen posten. Consistent wezen aan jezelf, maar ook aan de lezers en volgers. Eind vorig jaar ben ik hier al een klein beetje mee begonnen, maar ik wil dit doorzetten dit jaar. Daarnaast wil ik gaan proberen om veel vooruit te werken, omdat er in het schrijven van blogartikelen veel tijd gaat zitten. 

Meer sporten
Vorig jaar ben ik met dit doel begonnen, maar er kwam altijd wel iets tussen om het niet te doen en door te zetten. OMG dit is echt verkeerd, ik weet het. Ook al staat het ingepland in mijn agenda, soms zijn er dagen dat het niet uitkomt. In het nieuwe jaar hoop ik hier echt aan te werken om de sportdagen die zijn ingepland ook daadwerkelijk uit te voeren. Fingers cross!

Lekker eten blijven eten
Eten vind ik belangrijk. Fastfood, maar ook een gezonde hap. Dit zal ik blijven eten in het nieuwe jaar. 

Mijn HBO MWD diploma halen
Ik wil klaar zijn met deze opleiding en mijn diploma in de pocket hebben. Daarnaast ben ik een beetje klaar met verslagen schrijven en het commentaar/ feedback wat ik er op krijg. Ik begrijp ook wel dat de docenten mij verder willen laten opgroeien 

Het kasboek blijven bijhouden
Doordat ik een eigen woning heb en daarnaast studeer heb ik niet een bepaald hoog inkomen. Soms is het fijn om inkomsten te krijgen via het bloggen, maar hier kan ik ook niet van leven. Ik kan mijn vaste lasten betalen, lekker eten, en nog iets leuks. Maar daarnaast teveel kopen wat ik voorheen deed toen ik nog bij mijn ouders woonde zit er momenteel niet in. Dit vind ik soms jammer, maar daarnaast waardeer ik de kleine dingen en de dingen die ik heb nog veel meer. Ik hoef niet zo nodig de nieuwste kledingstukken en gadgets. Ik noteer het totaal bedrag wat inkomt, de uitgaven wat er eind van de maand afgeschreven word. Daarnaast bewaar ik de bonnetjes en noteer ik ook hiervan de kosten. Zo heb ik halverwege de maand een overzicht wat er in en uitgaat. Super handig en dit geeft mij rust.

Eigen domeinnaam
Dit doel vind ik het meest spannende doel dit jaar. Ik wil mijn blog overzetten naar Wordpress en een eigen domeinnaam kopen. Een collegablogger heeft mij tips gegeven hoe ik dit kan doen. Daarnaast kan ik altijd bij haar terecht mocht ik deze overstap gaan maken. ZO spannend AAAA. 
Kijk, ik ben blij met Blogger, daar niet van, maar ik wil mijn blog upgraden en professioneler maken. Daar ben ik aan toe, maar ook mijn blog. Ik wil namelijk meer uit mijn blog halen. 

Baan/Bijbaan
Het contract van mijn bijbaan teken ik deze maand. Hallelua! Bovendien ben ik op zoek naar een baan gerelateerd aan mijn opleiding. 

Sparen
Nu ik een bijbaantje heb kan ik wat geld opzij leggen om te gaan sparen. Wellicht voor een korte vakantie of wat anders leuks. Top

Citytrip naar het buitenland
Na het behalen van mijn diploma wil ik naar een leuke stad in het buitenland. Mijn hoofd leegmaken, school en de verplichtingen even vergeten en veel lol maken. Mij lijkt het gaaf om naar Lissabon of een andere mooie Zuid- Europese stad te gaan. 

EHBO/ reanimatiecursus volgen/afsluiten
Sinds het plots overlijden van een dierbare in mijn familie heb ik het met mijn moeder over gehad om een reanimatiecursus te gaan volgen. Ik moet alleen nog even op zoek gaan in mijn woonomgeving waar dit gegeven word.

Salsacursus volgen
Vorig jaar is het er niet van gekomen, omdat de startdatum op dagen/datums vielen dat het mij niet uitkwam. Dit vind ik enorm balend, omdat ik de muziek en salsa heerlijk vind ik te dansen. Ik wil alleen deze dans goed onder de knie hebben. Tevens wil ik dit gaan volgen, omdat ik binnen nu en drie jaar toch wel naar Cuba wil. Of deze droom ooit verwezenlijkt gaat worden, kan ik op dit moment nog niet zeggen.



Heb jij doelen voor 2018? Welke zijn dit en ga jij ze ook echt halen?


❤ Annemieke






Reacties