Doorgaan naar hoofdcontent

Hoe ervaar ik mijn blogschema?





In mijn artikel mijn goede voornemens doelen voor 2018 heb ik als doel gesteld dat ik gestructureerd wil gaan bloggen. Hiermee bedoel ik dat ik meerdere blogartikelen per week plaats en dat ik vooruit werk. Maar ik heb ervaren dat dit bij mijzelf niet zo gemakkelijk gaat. Daarnaast heb ik nog honderden andere dingen die ik op een dag moet doen, zodat relaxt zitten om aan artikelen te schrijven er soms niet bij is. Dit vind ik wel jammer omdat ik graag mij blog wil upgraden, interessanter wil maken en inspirerende artikelen wil schrijven. Daarom leek het mij een leuk idee om een update te schrijven hoe ik mijn nieuwste blogschema ervaar.

De maand is nog niet eens om en ik voel al een enorme druk van het dagelijks online krijgen van een blogartikel. Daarnaast lukt het amper om vooruit te bloggen omdat ik privé nog honderd duizenden dingen moet doen. Zo ben ik bezig met mijn examenportfolio en mijn scriptie. Hier gaat ontzettend veel tijd in zitten. Ook in het schrijven van leuke en pakkende blogartikelen gaat veel tijd in zitten. Omdat beide onderdelen zoveel tijd in beslag nemen kan ik amper echt goed nadenken om blogartikelen leuk vorm te geven laat staan uit te schrijven. De druk van school en het bloggen voel ik enorm.

Enorme druk om te presteren voor mijn blog en school 
voel ik enorm. 

Ik ben gaan nadenken over mijn nieuwe blogschema. Het is voor mij niet haalbaar om elke dag een nieuw blogartikel online te plaatsen. Ik vind het ook ontzettend knap van bloggers die dit wel lukt. Wellicht is hun blog een fulltime baan voor ze. Daarnaast begin ik het ook lastig te vinden om mij te onderscheiden van alle andere bloggers en vloggers. Wat is pakkend? Waar is vraag naar? Wat wil men lezen? Kijk ik houd van mode, mode en mode. Ow ja en lekker eten. Daarom zie je lees je op mijn blog vaak blogartikelen over mode en eten. Beauty- reviews lees je zelden op mijn blog. Hoogstens eens in de drie maanden maar er bevinden zich wel beauty-reviews en andere blogartikelen aan beauty op mijn blog. Mocht je interesse hierin hebben neem een kijkje aan de rechterkant bovenaan naast het woord zoeken.

De reden waarom ik een andere blogschema ben gestart is omdat ik veel uit mijn blog wil halen en er voor wil gaan zorgen dat mijn bezoekersaantallen stijgt. Ik vind namelijk dat mijn blog dit verdien. Ik werk al vele jaren aan mijn blog en ik steek veel energie en tijd hierin. Ik heb wel gemerkt als er een blogartikel online komt mijn bezoekersaantallen stijgt, maar in het weekend is dit jammer genoeg lager omdat ik niets online plaats. Per week bekijk ik welke blogartikelen het beste zijn gelezen en hier probeer ik zoveel mogelijk op in te spelen. Daarnaast komen naast de vaste onderwerpen per week ook andere onderwerpen online. Dit verschilt per week welke dit zijn. Elke keer als er een blogartikel online komt verheug ik stiekem op een leuke reactie van lezers. De interactie met de lezers vind ik enorm belangrijk. Graag hoor ik dan ook wat jullie willen lezen en tips zijn ook altijd welkom.



Tips en reacties zijn altijd welkom


❤Annemieke



Reacties