Doorgaan naar hoofdcontent

Wat neem je mee naar een meerdaags festival


Zwarte Cross 2016 stuff


Vorig jaar zomer ben ik twee keer naar een meerdaags festival geweest. Dit waren Zwarte Cross en Lowlands. Het word tijd om de balans op te maken, mijn ervaringen te delen en de tips en tricks te noteren mocht jij ooit naar een festivalcamping gaan.

In mijn festivalartikelen kan je lezen dat ik te veel spullen had meegenomen naar de Zwarte Cross. Gelukkig zat ik niet op de festivalcamping zelf maar op een andere camping. Wij konden onze spullen gemakkelijk kwijt en zaten wij niet hutje mutje aan 1 gesloten tegen andere mensen aan zoals bij Lowlands wel het geval was. En wat haatte ik dat. Tijdens mijn verblijf van Zwarte Cross bedacht ik mij wat ik wel en niet zo meenemen naar Lowlands. Ik wilde gewoon de helft van mijn bagage minderen. Dit moest gewoon omdat ik al mijn spullen zelf moest sjouwen en bij de ZC konden wij met de auto het terrein oprijden, uitladen maar. Ik ken mijzelf want als ik op vakantie ga neem altijd te veel mee. Weer wat geleerd dus.


Maar ga jij naar een meerdaags festival? Heb je een slaapplek op een camping of het festivalcamping zorg dan dat je goed bent voorbereid.

Lees de regels van de camping goed na 
Neem de reserveringsmail/papieren mee. Je weet nooit of de administratie goed op orde is. Zo ben je verzekert van een slaapplek. Je komt niet voor verrassingen te staan als je bijvoorbeeld een kratbier meeneemt of je bbq. Door de regels goed in acht te nemen weet jij wat je voor eten en drinken mee mag nemen. Mocht je nou naar de festivalcamping gaan zorg dat je flessen drinken ongeopend zijn, want die leuke beveiligers gooien je geopende drinken direct de prullenbak in ter voorkoming van drugs gebruik.

Ticket
Het aller- aller belangrijkste is de ticket! Hiermee is geen feest mogelijk. Print uit en stop de ticket in een doorzichtig 23 rings mapje (dicht) bescherming tegen regen en kreukt niet.

Mijn festivaltasje


Goede en stevige tassen
Zorg voor goede tassen. Een backpack of twee rugzakken groot (voor - en achterkant) die je voor aan je buik kan hangen en op je rug. Je heb twee handen over voor andere spullen, maar niet te zwaar. In je rugzakken kunnen de zwaardere spullen, omdat je rug meer kan dragen als je armen. Hang bijvoorbeeld een boodschappentas aan je schouders, waar je slaapspullen in kan. Ik had een rugzak voor- en achter, een budeltasje, mijn denim jacket geknoopt om mijn heupen en een boodschappentas ( z'n grote) waarin mijn slaapzak, luchtbed, pomp, kussentje, een vouwstoeltje en de tent zaten.

Gezelligheid in en rondom je slaapplek
Lees of je een partytent mag meenemen. Dit is echt ontzettend handig, maar ook gezellig. Je zit immers droog als het regent.Vlaggetjes en lampionnen er aan hangen. Hierdoor creëer je ook gelijk het herkenningspunt van je slaapplek.

Persoonlijke verzorging
Ga je met een groepje, een vriendin en vriend. Spreek dan af wie wat meeneemt. Ga je met z'n 2e of een groep. Overleg wie shampoo, crèmespoeling, zonnebrand, tandpasta, haarlak, gel, droogshampoo, vochtige doekjes, desinfecterende gel meeneemt. Dit scheelt per persoon weer aan gewicht. Verdeling raad ik aan.
Het overige aan persoonlijke verzorging, als make-up, gezichtsverzorging, je favoriete parfum, tandenborstel, kam of borstel, haarelastiekjes of clipjes, scheerspullen, minikit EHBO, vrouwelijk benodigdheden als tampons, maandverband of inlegkruisjes, deo, douchefris, bodylotion, condooms, medicatie, wattenschijfjes en stokjes kan je zelf meenemen.
Wil je toch je favorieten verzorgingsproducten zelf meenemen en niet delen? Je kan natuurlijk grote flessen meenemen, maar het handigste is je favorieten in een mini flesje over te gieten of bij de drogist een mini variant te kopen.

Eten en drinken
Ik had een plastic bordje en besteld meegenomen. Die gekleurde wat bij Ikea te koop is. Daarbij had ik in een blik ontbijt crackers meegenomen en verschillende mini jam. In het blik worden de crackers niet taai. Pakjes drinken, mini blikjes cola, muesli repen en kauwgom. De andere groepsleden hadden krentenbollen, een pot snoep, pakken drinken en drank meegenomen.

Overige spullen
Zaklamp, powerbank, vuilniszakken (voor afval en als je het koud krijgt), pendaalemmerzakjes, klein schaartje, een vouwstoeltje, duktape, slotje, tent, tentzeil of plasticzeil overigs dit laatste had ik over en sloeg ik 's avonds over mij en mijn slaapzak heen want het was echt koud, klein kussentje, slaapzak, 1 pomp, luchtbed of matje, poncho of regenjas, kleding, 2 paar schoenen waaronder slippers voor in de douche en schoenen waarop je lekker loopt. Het kan natuurlijk dat er vervelend weer wordt voorspelt, neem dan je regenlaarzen mee. Jas en je festivaltas, zonnebril, hoedje, pet of sjaaltje handig tegen de zon. Leuke glitters of plakplaatjes, papierenzakdoekjes of servetten, handdoeken en wegwerpwashandjes.

Gouden tip
Overleg met elkaar wie wat mee neemt. Maak goede afspraken wie bij welke artiest wil kijken, regels in en om de slaapplek, elkaar kwijt zijn, of een onbekend iemand meenemen naar de slaapplek.


Ik hoop dat je veel aan deze tips hebt gehad en nu lekker genieten op het meerdaagse festival.
Have fun!



♥ Annemieke


Reacties