Doorgaan naar hoofdcontent

Land van ooit festival 2017



Op zaterdag 12 augustus vond in Amsterdam het Land van Ooit Festival plaats. Het Land van Ooit ken ik van het pretpark. Tijdens mijn basisschool periode ben ik op schoolreisje naar dit pretpark geweest. maar jammer genoeg bestaat het pretpark al een aantal jaren niet meer. Ben jij wel eens naar dit pretpark geweest? Omdat het pretpark gesloten is en dus niet meer bestaat was ik zo benieuwd naar dit festival dat een vriendin en ik besloten hebben om naar dit festival te gaan. Ik had dus eigenlijk best veel verwachtingen van dit festival, maar dit had ik niet moeten doen. Meer over het festival lees je hieronder.




Bij binnenkomst werden we verwelkomt door een olifant. Dit was erg grappig. Ook stonden er overdekte kluisjes. Toen wij over het festivalterrein liepen hadden we echt zoiets van ''Oke, is dit het?''.  Wij moesten heel erg in komen, in het festivalsfeertje, omdat wij het tegen vonden vallen. De podia's stonden erg dicht op elkaar staan, beetje te dicht. Dit kwam doordat het festivalterrein ook niet groot was. Nadat wij voor ons gevoel heel erg lang erover gedaan hadden om er een leuke dag van te maken, vonden wij het een leuk festival. Er werden zowel oude als nieuwe liedjes gedraaid, leuke artiesten, als Def Rhyms, K-otic en Jody Bernal. I love that so much.



Omdat het festival Land van Ooit heet had ik meer nostalgie en dingen die gerelateerd zijn aan de naam verwacht. Er was een podium die ''verkleed'' was als kasteel. Dit was leuk gedaan. Tevens liepen Sap de aardwortel en Kloontje het reuzen kind over het festivalterrein en kon je met hun op de foto.Je kon rodeo rijden op Harry de Hengst, er was een grote ballenbak, je kon oud Hollandse spelletjes spelen, in de zweefmolen of over de grote stormbaan. Jammer genoeg sloot halverwege de avond de spellenhoek en de stormbaan was ook niet meer bruikbaar, doordat ze het leeg lieten lopen.
Dit vond ik vrij slecht georganiseerd, omdat je betaald voor alles wat er te doen is op een festival tot de aangegeven sluitingstijd. Ik heb geen idee hoe vaak dit festival is georganiseerd, maar stiekem moet ik wel toegeven dat de organisatie wel hun best heeft gedaan om er een leuk festival van te maken.  Maar ja ondanks dit hebben wij besloten niet een tweede keer naar dit festival te gaan en dat heb ik niet vaak.





K-otic



Outfit



❤ Annemieke

Reacties