Doorgaan naar hoofdcontent

Haarmasker van ei



De eierencrisis van afgelopen weken heeft mij aan het denken gezet wat ik met de eieren in mijn koelkast moet doen. Ook al is het nummer wat op de eieren staat positief, toch vindt mijn moeder het niet verstandig om op dit moment eieren te eten. Daarbij vind ik het zonde om de eieren weg te gooien en ben ik op internet op zoek gegaan om de eieren toch te kunnen gebruiken.


Ik stuitte op verschillende DIY filmpjes en artikelen. Het haarmasker sprak mij het meest aan, omdat mijn haar een flinke oppepper kan gebruiken. Er wordt geschreven dat dit masker geschikt is voor droog, dof, pluizig en krullend haar. Laat ik de eerste twee eigenschappen in mijn bezit hebben.

* Heel ei voor normaal haar
* Eigeel voor drooghaar
* Eiwit voor vet haar


Wat heb je nodig:
1 eierdooier
1 eetlepel honing
1 eetlepel olijfolie

Heb je dik en veel haar verdubbel de hoeveelheid.


Hoe te gebruiken:
Scheid de dooiers van het eiwit om een masker te maken. Voor droog haar heb je alleen het eigeel nodig niet het wit. Eigeel bevat vet en proteïne. Dit helpt het vocht te herstellen bij droog en levenloos haar.


De dooiers doe je in een kom, samen met de honing en olijfolie. Dit klop je tot een glad mengsel.
Breng / kneed het mengsel aan op vochtig haar. Heb je hele droge punten, breng dan meer mengsel aan op de punten en niet op de wortels. Gebruik een grove kam om het haar zachtjes door te kammen.




. Wikkel een handdoek om de haren of doe het in een knotje. Laat het masker 20 minuten intrekken.


Na de 20 minuten was je het masker met je favorieten shampoo met koud/ lauw water uit. Zorg dat het water niet te heet is, anders gaat het ei stollen.

Mijn eigen ervaring
Na 1 x gebruik merkte ik niet veel verschil. Om daadwerkelijk resultaat te zien zal ik vast dit masker vaker moeten gebruiken. Mijn haar was na het föhnen wel minder statisch. Dat is weer positief.
Of ik dit masker vaker ga gebruiken weet ik niet, omdat het nogal wat geld kost. Meerdere eieren, haarmasker, eten, bingo begrijp je me. En of het ook daadwerkelijk de investering waard is?

Heb jijzelf een haarmasker van ei gebruikt? En wat is jouw ervaring hiermee?
Dit hoor ik graag van je in een comment hieronder of op mijn Facebook pagina.



❤ Annemieke


Reacties