Doorgaan naar hoofdcontent

Knorr Surinaamse Roti



Opnieuw een Knorr gerecht. Deze pakjes vind ik altijd handig. Je kan zelf de samenstelling van het gerecht maken, ondanks dat Knorr tips geeft en de samenstelling maakt. Roti heb ik nog nooit gegeten. Toen ik de aanbiedingen van Knorr zag was ik benieuwd hoe dit gerecht smaakt. Hoe ik dit gerecht heb gemaakt lees je hieronder.




Voor 2 a 3 personen

Wat heb je nodig

Ik heb andere ingrediënten toegevoegd.  De sperziebonen heb ik vervangen voor groenten die ik nog had. 

*  1 zakje krieltjes
*  1 Courgette
*  Een halve paprika
*  2 stukken kipfilet
*  Bakboter
*  Het Knorr pak met inhoud
* 2 steelpannen
*  Een oven

In het pakje bevindt zich twee zakjes en de rotipannenkoeken.

Verwarm de oven op 220 graden. Als je een magnetron hebt gebruik je dit.


Als eerst heb ik de krieltjes in de pan gedaan, omdat dit lang duurt voordat het gaar is. Ondertussen heb ik eerst de groenten gesneden en daarna de kip. Bij de kip moet het zakje marinademix met 3 eetlepels olie worden toegevoegd. Dit goed door elkaar mengen en 10 minuten laten intrekken.  



Na de 10 minuten gaat de kip in de pan. Als de kip gaar begint te worden, voeg je de groenten bij de krieltjes. De groenten heeft niet veel tijd nodig om beetgaar te worden. Als je gaat koken moet je uitvogelen welk ingrediënt, langer de tijd nodig heeft om gaar te worden dan de ander. Het ingrediënt die het langst nodig heeft bak je als eerst en zo werk je vervolgens de rest van het gerecht door.


Als de kip gaar is voeg je dit bij de groenten. Vervolgens is het ook tijd om de rotipannenkoeken te verwarmen. Dit kan in aluminiumfolie z'n 3 minuten. Ik heb 5 minuten aangehouden. Voor de magnetron geldt, als het gerecht bijna klaar is. Leg de rotipannenkoeken in orginele verpakking voor 35 seconden in de magnetron.

Voeg het pakje saus en 350 ml liter water toe. Het water toevoegen heb ik op gevoel gedaan en niet de hoeveelheid water die werd aangegeven maar minder. Toen ik de saus goed genoeg vond qua dikte stopte ik met het toevoegen van water. Goed doorroeren. 




Vullen maar!


Eetsmakelijk

Mijn mening over dit gerecht is dat ik het een lekker gerecht vond. De krieltjes werden door de saus lekker smeuïg en de smaken passen goed bij elkaar. Het gerecht is gemakkelijk en snel te maken. Binnen een half uur staat de maaltijd op tafel.




❤ Annemieke



Reacties