Doorgaan naar hoofdcontent

Blogtips # 1: Blog-dip


Back to school

Jij zal het vast ook wel eens hebben gehad. Een blog-dip of blog-moeheid, dat je even geen inspiratie meer weet, eigenlijk dat je niet meer weet wat je er mee aanmoet, of je nog wilt doorgaan met je blog etc. Op dit moment voel ik dit ook. 



Ik denk dat het komt doordat ik deze week weer begonnen ben met school en stage. Hierdoor ben ik erg moe.

Ik heb nog heel veel onderwerpen die al uitgeschreven zijn, maar op dit moment heb ik gewoon even geen zin er in, in mijn blog en alles wat er bij komt kijken. Ook wil ik mijn blog veranderen of andere onderwerpen plaatsen.
Misschien hebben jullie wel tips?
Ik had deze week nog een aantal leuke uitnodigingen van PR bureaus gekregen, hier had ik erg veel zin in, maar door alles en geen fut ben ik niet geweest.
Bedankt lieve PR's voor de uitnodigingen en hopefully see you next time♥

Ook al heb je even geen zin of inspiratie dan toch heb je inspiratie, en dus iets te vertellen. Je moet alleen nog even goed nadenken over wat precies.!

Dit tips die ik je geef en soms zelf ook toepas, zijn allemaal erg verschillend, kijk wat bij jouw en je blog past.

* Laat je inspireren door magazines, televisie, kranten, internet, de straat, en andere blogs. Google naar een onderwerp waarover jij meer wil weten. Maar niet knip en plak werk, schrijf zoveel mogelijk in eigen woorden.


* Brainstorm over je blog. Vraag medebloggers, vrienden naar tips voor je blog. In je eentje kan je nadenken over onderwerpen die jij wil gaan behandelen op je blog.


* Ga de deur uit. Pak een terrasje, loop in een natuurgebied, bezoek een winkelstraat. Je kan het zo gek niet bedenken. Eigenlijk overal is wel over te schrijven wat je op dat moment ziet of tegenkomt. Dus haal niet al je inspiratie uit de digitale wereld.


* Maak lijstjes! Wishlist, 10 dingen die niemand van mij weet, geef een top 10 van je favorieten dingen, waar word ik blij van of juist verdrietig. Eigenlijk is er zoveel keuze.


* Interview een collega blogger of iemand die jij bewondert. Binnen jezelf gekozen onderwerp.


* Schrijf een review over een boek, film, spel, winkel.


* Vergelijk twee producten, situaties, personen etc,, met elkaar


* Maak een filmpje, tutorial van iets


* Maak outfit setjes


* Geef een oplossing van een probleem, hoe jij iets aangepakt heb, bijvoorbeeld liefdesverdriet of pesten.


* Neem even wat tijd voor jezelf en meldt dit op je blog en andere sociale media. Zodat je lezers weten waarom er geen nieuwe artikelen op je blog staan.


Mijn vraag aan jullie!

Hoe kom jij aan je inspiratie? Is dit er altijd of moet je soms ook wel eens op zoek gaan omdat je er even niet meer op komt, waarover jij wil schrijven.

♥ Annemieke

Reacties

Een reactie posten

Thanks for posting a lovely comment my blog.. .
I appreciate and love every comment!

Lots off love...X