Doorgaan naar hoofdcontent

Facetox Healing Clay Mask




Een gezichtsmasker vind ik heerlijk om te gebruiken na het douchen. Mijn huid is nog warm en de porien staan open. Ideale omstandigheden om een gezichtsmasker op te smeren. Deze doos met inhoud heb ik vorig jaar een keer gekregen om uit te testen, maar eigenlijk ben ik dat vergeten. Daarnaast stond de doos ergens in mijn slaapkamer en vond ik het onlangs weer terug. Ik ga je een beschrijving geven wat op de achterkant van de doos staat. 

Facetox is de meeste krachtige gezichtsmasker die je ooit gebruikt hebt. De mix van 100% organische rozenwater bindt aan je gezicht en begint meteen te werken als het langzaam begint te drogen. De voordelen voor uw huid zijn eindeloos. Het zorgt ervoor dat mee-eters verminderen en voorkomen wordt, vermindert littekens, zorgt voor een mooie huidtoon en het doen verwijderen van al het vuil.

Ben je benieuwd naar mijn ervaring met dit masker? Lees dan het artikel.



All skin types, Cruelty free, 100% organic, No parabens, Vegan friendly, 100% Natural

Ingrediƫnten
100% Pure calcium bentonite clay powder
100% Pure rhassoul clay powder
100% Rose water


Het pakket bestaat uit twee zakjes, een bakje en een spatel
In zakje 1 zit het poeder en in zakje 2 het rose water
Dit zakje is ook bewegelijk door de vloeibare substantie


Meng zakje 1 en zakje 2 door elkaar
Er ontstaat een dikke substantie



Het masker heb ik met mijn vinger op mijn gezicht gesmeerd.
Ik heb nooit moeite om een gezichtsmasker op te smeren,
maar met dit masker had ik het dus wel


Krokodil/schildpad huidje
Het drogingsproces van het masker 
Wacht 30 minuten



Mijn eigen ervaring
Het masker is moeilijk smeerbaar en is geurloos. Ik vind het lijken op de klei waarmee je op de basisschool knutselt. Waar je een asbak mee maakt. Tijdens het drogen voelde ik mijn huid een beetje trekken. Lachen of bewegen met je gezicht is er totaal niet bij, omdat het vrij hard gaat worden.
Ik vind het heerlijk om gezichtsmaskers te gebruiken, maar over dit masker ben ik niet positief. Daarnaast twijfel of ik de rest ga opmaken. Ook heb ik niet het masker 30 minuten laten drogen.
Het masker afspoelen gaat erg moeilijk.Ook ligt je wasbak met stukken klei. Ik zette mijn vinger deels onder het masker om het eraf te kunnen halen en dit ging gelukkig. Nadat het masker er eindelijk af was, had ik enkele rode plekken op mijn gezicht. Vermoedelijk irritatie. Echt heel blij werd ik niet van dit masker.

De producten heb ik vorig jaar toegestuurd gekregen, maar ik heb er nooit meer aan gedacht. Toen ik pakket vond werd ik nieuwsgierig om het toch even te testen. Nou aan de ene kant had ik het niet moeten doen, maar aan de andere kant vind ik het wel belangrijk om dit masker even te delen met jullie.


Ben jij bekend met dit masker of heb jij het ooit eens geprobeerd.
Wat is jouw ervaring met dit masker? Ik ben ontzettend benieuwd



❤ Annemieke

Reacties