Doorgaan naar hoofdcontent

Aardappel ovenschotel met gehakt en groenten



Aardappelen worden door ons veel gegeten. Je kan ze op verschillende manieren bereiden, maar toch is vaak de gekookte aardappel, gebakken aardappeltjes of lekkere patatjes het populairste. Maar aardappelen kan je ook gebruiken voor een lekkere ovenschotel. De potjes van Aardappel Anders waren laatst bij een bekende supermarkt in de aanbieding. Toen ik deze aanbieding las vond ik het een goed idee om een ovenschotel te gaan maken. In dit blogartikel lees je hoe ik een aardappel ovenschotel maak.

Veel bak- en leesplezier.

Wat heb je nodig

  • Prei
  • Paprika
  • Courgette
  • Gehakt + gehaktkruiden
  • Aardappelen
  • Potje Aardappel Anders
  • Peper en zout
Verwarm de oven op 200 graden. 

Schil de aardappelen en snij het in plakken



Kook de aardappelschijfjes tot ze beetgaar zijn


Snij ondertussen de groenten in stukjes en 
rul het gehakt met de gehaktkruiden gaar


Zodra het gehakt gaar is voeg je de groenten toe en eventueel wat peper en zout
Je kan er voor kiezen om de aardappel anders substantie toe te voegen in de pan
Ik heb dit gedaan bij het vullen van de ovenschaal.


Vet de ovenschaal in met boter om plakken te voorkomen
Laag voor laag gaan we de ovenschaal vullen
Eerst leg je dakpansgewijs de aardappelschijfjes neer daarbovenop de groentemix. 
Je gaat door totdat de ovenschaal tot de rand gevuld is.
Op de bovenste laag strooi je kaas

De ovenschaal gaat ongeveer 30 minuten in de oven



Eetsmakelijk




❤ Annemieke


Reacties

  1. Eerlijk? Ik eet veel te weinig aardappelen. Toen ik nog bij m'n ouders woonde, at ik er elke dag. Ik ben aardappelen beugegeten, zeg maar. :-D

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Thanks for posting a lovely comment my blog.. .
I appreciate and love every comment!

Lots off love...X