Doorgaan naar hoofdcontent

Mexicaanse taco's




Wie is er niet dol op taco's? Als ik het woord taco hoor doet mij dit denken aan het ijsje. Het ijsje die ik at als kind. Heel wat jaren geleden. Het ijsje bestond uit karamel, chocolade en ik vermoed vanille ijs. Heerlijk!
Het taco gerecht wat ik heb gemaakt is een traditioneel Mexicaans gerecht gevulde met klassieke ingrediënten Een krokante schelp die makkelijk in de hand ligt, maar zo ingewikkeld is om op te eten.




2 personen

Wat heb je nodig

* Santa Maria taco pak
* Santa Maria  zakje tacokruiden traditional
* Gehakt
* Blikje mais
* Blikje Zwarte bonen
* 1 paprika
* Crèmefraiche
* guacemole dip
* Zakje gemengde sla
* Geraspte kaas

Verwarm de oven op 125 graden


Rul het gehakt gaar, voeg ondertussen een kruidenhoeveelheid naar keuze toe.

Ik heb drie theelepels gebruikt, omdat het maar voor 2 personen is.
Ook heb ik een klein schuitje water toegevoegd. Goed doorroeren. 


Ondertussen giet je de mais en zwarte bonen af en snij je de paprika in stukjes.


Ik heb echt heel weinig water toegevoegd. Het vocht uit de blikjes heb ik ook niet gebruikt. Vorige keer toch ik dit gerecht maakte voegde ik wel de hoeveelheid water toe en tomaten. Beide geven veel vocht af, waardoor ik gemerkt heb toen ik de taco's uit de oven haalde dat ze zacht waren. 
Dus wat jij wil, wel of niet toevoegen

Als het gehakt bijna gaar is voeg je de paprika toe. Daarna als de paprika wat zachter is de mais en zwarte bonen. De laatste ingrediënten moeten alleen worden opgewarmd, omdat ze al gaar zijn.
Vervolgens schenk je nog een heel klein beetje water bij.


Ondertussen vet je de ovenschaal en in zet je de taco's naast elkaar in de schaal. Zorg dat ze rechtop blijven staan en niet omvallen. Tijd om te vullen.


Bestrooi rijkelijk met kaas
Zet het z'n 15 minuten in de oven. Als de kaas helemaal gesmolten is is het klaar


Het bord maak je op met sla en een aantal scheppen guacamole en cremefraiche 
Eetsmakelijk



❤ Annemieke

Reacties