Doorgaan naar hoofdcontent

Echte vrienden zijn zeldzaam



Echte vrienden zijn zeldzaam! Echte vrienden, je hebt ze of je hebt ze niet! Hiermee bedoel ik niet die ene losse flodders die jij een keer nodig hebt, omdat je echte vrienden even niet kunnen of die losse flodders wanneer ze jouw eens nodig hebben.
Nee, The real one...echte vrienden zijn echt zeldzaam. Daar ben ik onderhand achtergekomen en ik spreek uit ervaring. Je moet er echt alles aan blijven doen, om die goede band te blijven behouden, want echte vrienden bestaan echt, echte vrienden houden van jouw zoals jij bent, wat jij zegt en wat jij doet.

Ben jij altijd straight to the point of gewoon verlegen, dat weten echte vrienden hoe jij iets bedoelt en waarom jij zo reageert en nog belangrijker, ze accepteren dit. Echt vrienden accepteren je of zeggen 'Joh, reageer ff op een andere manier' dat zijn echte vrienden.
Vrienden waarvan jij denkt dat ze jouw echte vrienden zijn, reageren op het stukje hierboven anders, en accepteren dus geen tegenspraak of zijn vaak jaloers op je, laten dit blijken, dat jij alles verkeerd gedaan hebt, snauwen je af, of leggen de schuld bij jouw, terwijl ze zelf de oorzaak zijn of gewoon onduidelijk in hun communicatie zijn.

Echt vrienden hebben aan 1 blik of woord al genoeg om te weten wat er wordt bedoeld,
Vrienden waarvan jij dus denkt dat ze jouw echte vrienden zijn, geloven dus niet dat als jij twee of drie keer verteld heb 'Nee, er ik niets aan de hand', 'Nee, het ligt niet aan jouw',  Er ontstaat weer gezeur, miscommunicatie, ruzie en ga zo maar door. Jij moet als het ware jezelf gewoon verantwoorden en verdedigen, hoe het zit, omdat de vriendschap gewoon niet op 1 lijn zit.
Je kent vast het liedje van Jan Smit en Gerard Joling, echt vrienden. De tekst van dit liedje vind ik inderdaad kloppen met de werkelijkheid. Echt vrienden heb je niet voor even, je hebt ze voor het leven, en staan volledig achter jouw etc.. Ik kan nu wel het hele liedje gaan opschrijven, maar jij weet vast wel hoe de tekst gaat.

Zelf ben ik ontzettend blij met de echte vrienden die ik heb, Zij weten hoe ik ben en ik hoef mij nooit te verantwoorden voor mijn gedrag, Zij weten tenslotte waarom ik op die manier dan reageer. Ik heb ook meegemaakt dat ik ieder wissie en wassie moest uitleggen en werd daar zo moe van. Vriendschap beƫindigen door wie je bent en omdat diegene dit niet accepteert of er tegen is nooit leuk, maar ik vind zelf dat jij je niet hoeft te veranderen als persoon omdat een vriend of vriendin het dus niet aanstaat of er moeite mee heeft. Als men elkaar al geruime tijd kent, meer als zes jaar of langer moet je toch langzamerhand wel weten hoe de persoon in elkaar steekt, of kom ik van een andere planeet. Het is vaak ook erg handig als je aangeeft, als je in de vriendschap ergens mee zit, hebt gedrag van die ene vriend of dat er meer tijd voor elkaar moet worden gemaakt. Abrupt en plots een einde maken aan de vriendschap, zonder reden die jij hoort vind ik persoonlijk ook not done.
Men kan toch op z'n minst aangeven, dat er iets is. Moet je altijd maar zien, dat er iets met een persoon is. Soms kunnen mensen zicht beter voor doen, dan dat ze zijn he, en dan zie je altijd maar het lachenbekkie, zoals je iemand dus kent, maar dus eigenlijk niet van binnen voelt.
Echte vrienden en echte vriendschap is van beide kanten er aan werken, je echte zelf kunnen zijn, acceptatie, fun en vertrouwen.

Het internet staat vol met mooie quotes over vriendschap. Ik kon er wel heel veel plaatsten, maar dat vond ik te ver gaan,.Eigenlijk kon ik gewoon niet kiezen. Ik heb er drie uitgekozen, die ik persoonlijk ook mooi vind.




Link : Goolge afbeeldingen


♥ Annemieke


Reacties