Doorgaan naar hoofdcontent

Knorr Indiase Kip Tandoori





Het is een tijdje geleden dat ik een wereldgerecht heb gekookt. Dit keer koos ik voor de Indiase Kip Tandoori. Het stond al een tijdje in mijn voorraadkast en eigenlijk had ik niet veel zin om uitgebreid te koken. De kip tandoori van Knorr heb ik voor het eerst gemaakt en gekeken. 
Het is simpel en snel gemaakt. Vaak hebben de supermarkten leuke aanbiedingen op de Knorr wereldgerechten. Hoe ik dit wereldgerecht maakt lees je hieronder.




Voor 2 a 3 personen

Wat heb je nodig

* 2 stukken kipfilet
* 1 Courgette
* 1 Paprika
* 1 Potje creme fraiche
* 1 potje Bonduelle ( uiteindelijk niet gebruikt)
* Het pak Knorr Indiase Kip Tandoori
* 1 Kookpan en 1 koekenpan
* 2 snijplanken, (1 voor het vlees en de andere voor de groenten).
* 2 diepe borden ( vlees en groenten).
* 2 Pollepels (vlees en groenten).


In het pak bevinden zich drie zakjes. Deze zakjes is de basis van het gerecht en dien je te gebruiken.



Op het pak staat de volgorde anders, dan ik begon. Ik deed eerst de rijst in de kookpan met 500 ml water. Vervolgens snijd je de groenten in stukjes. Op het pak staat niks over groenten toevoegen, alleen bloemkoolroosjes. Om het gerecht verfrissend te maken, kan je ook ananas toevoegen of een groente naar keuze.

Daarna snij je de kip in stukjes. Bij de kip voeg je de marinademix met 2 eetlepels vloeibare boter of olie toe. Ik heb een combinatie van beide gedaan. Een halve eetlepel zonnebloemolie en 1 hele lepel vloeibare Bertolli. Dit roer je door elkaar tot de kip in z'n geheel gemarineerd is. Dit laat je ongeveer 10 minuten intrekken. Dit intrekken heb ik heel kort gedaan. Ik vermoed z'n 5 minuten, omdat de kruidenmix sterk is. Persoonlijk houd ik niet van heel gekruid eten, dat pittig van smaak is. Ondertussen roer je door de rijst. Wel met een aparte pollepel speciaal voor de groenten. De koekenpan hoef je niet in te smeren met olie of boter, omdat dit al door de kip zit.

Roer de rijst goed door en laat met afgesloten deksel op laag vuur in 20 minuten, droogkoken.
De rijst niet afspoelen of afgieten.




Als de kip aan het gaar worden is, voeg je de groenten toe. Is alles gaar en de groenten beetgaar, dan voeg je het zakje sausmix toe met 300 ml water. Ik heb misschien 280 ml gebruikt. Dit water toevoegen moet je op gevoel doen. Blijf roeren door de rijst, maar ook door de saus. Welk twee aparte pollepels gebruiken. Dit vind ik persoonlijk wat frisser, dan rauwvlees door de rijst te roeren.
Na mate de saus dikker wordt, voeg je de creme fraiche toe. Ik heb een half potje gebruikt. Dit verzacht de pittigheid. En opnieuw ga je door de saus en de rijst roeren.



De rijst is gaar en de saus is ingedikt. Tijd om een bord op te maken en te gaan eten


Eetsmakelijk

Ik vond het een lekker gerecht en qua pittigheid viel het mee. Gelukkig maar, want anders was mijn avondeten verpest.



Heb jij zelf ook eens een Knorr wereldgerecht gekookt? Zo, ja welke en wat vond jij hiervan?


❤ Annemieke


Reacties