Doorgaan naar hoofdcontent

Alkmaar | in 1 dag



Waarom altijd het buitenland op zoeken? Terwijl vele Nederlanders nog nooit in eigen land op vakantie zijn geweest of een mooie stad/dorp hebben bezocht.In dit artikel laat ik jullie een stukje van de stad Alkmaar zien.Alkmaar is een stad die ligt in Noord Holland en is bekend van de kaasmarkt.  De stad heeft een authentieke en rustige sfeer.


Helaas heb ik de traditionele kaasmarkt niet gezien. Deze is altijd op vrijdag en ik bezocht Alkmaar op dinsdag. Alkmaar is makkelijk te bereiken met de trein. Ik heb voor de trein gekozen omdat ik een studenten ov heb en daarom geen gedoe met parkeren wil. Bij centraal station staat aangeven met het bord centrum welke kant je op moet lopen. Dit ben ik ook gaan volgen omdat ik voor het eerst in Alkmaar ben geweest. Het is vrij makkelijk om naar centrum te lopen, je kan immers niet verkeerd lopen, als je in 1 rechte lijn oversteekt bij station (Kiosk) en gelijk rechts gaat. Op de stoep blijft en tegen een brug aanloopt, ben je bij het centrum.


Alkmaar kent een mooi oud centrum met prachtige huizen en historie. Neem de rondvaartboot die vaart je in drie kwartier door het oude centrum voor € 6,50. Het is wel oppassen geblazen omdat je vaak moet bukken door de lage bruggen. Je wil immers niet in het ziekenhuis belanden. De rondvaartboot is te vinden voorbij de Zara schuinlinks aan de overkant aan het Mient.
Alkmaar heeft naast de grote winkelketens die zich bevinden in de Laat en Langestraat een weer war aan leuke kleine straatjes met onbekende maar leuke winkeltjes. Ga op zoek naar de Hekelstraat en Fnidsen. Hier kwam ik hele leuke winkeltjes als Jubar en Soepp tegen. Om nog meer leuks te ontdekken raad ik je aan om zelf naar Alkmaar te gaan.




Holland Kaasmuseum en VVV


Hotspot en tips:

* Kaasmarkt: begin april tot begin september, iedere vrijdag 10:00 uur tot 12:30 uur
* Er zijn diverse musea en stadsroutes etc meer informatie ga naar het VVV
* Winkelen: Laat en Langestraat. maar ook de kleine steegjes erom heen. Winkels als Zara, Primark, River Island, Emanuell Fashion, Jubar, Soepp
* Eten en drinken: Soepp, Anne & Max, Cosy en heel veel ijssalons
* Op het plein bij het kaasmuseum en bij Verdronkenoord vind je cafés en Grand Cafes


Hotspot: Cosy  Drinks & Bits
Houttil 46

Aardig personeel, prima eten voor een mooie prijs




2x plates geserveerd met friet, salade en brood. 
(boven) Bolletje camenbert uit de oven € 10,50 (onder) Broodje Angus hamburger € 12,50
De hamburger vond ik erg lekker :-)))


Shoppen

De blouse kocht ik bij Emanuell Fashion en de trui bij H&M




http://emanuell.nl/
http://annemax.nl/
http://www.cosyalkmaar.nl/
http://soepp.nl/

Ben jij wel eens in Alkmaar geweest en heb jij nog leuke tips? Laat het mij dan weten


♥ Annemieke


Reacties