dinsdag 3 maart 2015

De grote beauty schoonmaak # 4 Cellulite



Dames, ik kan je niet garanderen dat je door crèmes smeren op je dijen en benen slank wordt. Daar moet helaas meer voor gebeuren, maar het kan wel degelijk helpen in de strijd tegen cellulite. Ook als je super slank bent heb je hier last van.


Slank of vol, het maakt niet uit als het gaat om cellulite: negen van de tien vrouwen hebben, ongeacht hun kledingmaat, last van zo'n sinaasappelhuid. Mannen niet! ( I hate it) Dat komt omdat vrouwen niet alleen meer vetcellen hebben ( en bedankt), maar ook omdat het volume van die cellen groter is. En helaas willen die vetcellen zich nog wel eens ophopen onder de huid, waardoor de beruchte putjes en bultjes ontstaan. Vooral op de dijen en billen, want daar hebben vrouwen de meeste vetcellen zitten. Maar ook op de buik kan het voorkomen.
Er bestaan drie soorten cellulite. De meest voorkomende is de adipeuse cellulite. Deze vorm wordt veroorzaakt door overgewicht. Aqua cellulite kan ontstaan door een slechte bloedcirculatie, waardoor vochtophoping ontstaat. Er is ook een vastzittende, hardnekkige vezel cellulite. Dan drukken de structuurvezels van de huid de bloedvaten samen. De vetcellen zijn geblokkeerd, zitten vast en kunnen pijnlijk aanvoelen.

Cellulite mag dan heel normaal en absoluut niet gevaarlijk zijn, mooi is het niet. De meeste vrouwen doen er dan ook van alles aan. Anti-cellulitecrèmes, er zijn ook patches, een soort stickers met actieve bestanddelen die geleidelijke vrijkomen. De crèmes en de patches bevatten vetverbranders zoals cafeïne en bestanddelen die de bloedcirculatie stimuleren. Een regelmatige massage doet wonderen voor je lichaam, maar helaas, daarmee red je het niet.
Het beste resultaat in combinatie met smeren, masseren en veel bewegen, maar ook gezond eten.
Drink vooral veel water en groene thee.Vermijd zoveel mogelijk toegevoegde suikers, alcohol, overmatig zout gebruik en dierlijke vetten. En kies voor magere proteïnen zoals eieren, gevogelte, vis en zeevruchten. Na een paar weken hieraan werken zul je al verschil merken. En dan niet alleen in een vermindering van putjes en bultjes, maar ook in dijomtrek.

Smeer je strak in 5 stappen


  1. Scrub: Begin met een stevige scrub van je benen, billen en buik. Je kunt dan doen met een scrubcrème, scrubhandschoen. Het verhoogd de doorbloeding. Zo breekt vetweefsel af en komen gifstoffen vrij die door het bloed worden afgevoerd.
  2. Smeren: Breng daarna de anti-cellulitecrème aan op je handen en begin je lichaam vanaf je rechtervoet in te smeren. Eigenlijk is de algemene regel bij alle massages dat de bewegingen in de richting van het hart moet gaan. Zo worden afvalstoffen afgevoerd.
  3. Benen: Werk vervolgens langs het been omhoog en begin daarna bij je andere voet. Werk dan weer omhoog. De crème kan een verkoelende werking hebben. Dat helpt de bloedcirculatie te stimuleren.
  4. Billen: Masseer je billen. Doe dat met cirkelbewegingen, ook weer richting je hart.
  5. Buik: Eindig op je buik door de crème met de wijzers van de klok mee te smeren. Bij alle stappen blijf je net zolang masseren tot de huid de crème volledig heeft opgenomen.
Jammer genoeg heb ik ook last van cellulite. Sinds twee maanden gebruik ik een noppenborstel die ook speciaal hiervoor bestempt is. Deze borstel heb ik al zolang in de kast liggen, maar nooit gebruikt. Ik wil ook dat mijn cellulite vermindert, vandaar dat ik hem gebruikt, 
De noppenborstel gebruik ik bij iedere douchebeurt. Voornamelijk gebruik in hem voor mijn bovenbenen. De noppenborstel zet ik boven mijn knie ( niet erop) en dan duw ik hem langzaam naar boven, Dit doe ik een paar keer en dan schuift de borstel iedere keer een plekje op, zodat mijn hele been gedaan is.
Borstelen is goed voor de bloedsomloop en voor de conditie van de huid. Deze methode ligt tegen een massage aan.
Na het douchen smeer ik mijn bovenbenen in met de cellulitecrème van Nivea of de bodylotion van Kneipp.
Ik probeer ook op mijn voeding te letten en vooral de suikers. Op de site  http://ikeetsuikervrij.nl/ staat hoe je dit kunt aanpakken. Ook doe ik thuis grondoefeningen, omdat ik geen tijd heb om naar de sportschool te gaan. Ik merk wel en voornamelijk door het sporten dat mijn dijen iets dunner zijn, maar ik ben er nog lang niet wat ik graag voor ogen heb.

Heb jij ook last van cellulite? En wat doe jij hier zoal aan?

Lees ook dit artikel over dit onderwerp: Last van cellulite

♥ Annemieke


1 opmerking:

  1. Ik heb vanalles geprobeerd, maar niets leek te werken, helaas.. Heb het wondermiddel nog niet ontdekt!

    BeantwoordenVerwijderen

Thanks for posting a lovely comment my blog.. .
I appreciate and love every comment!

Lots off love...X