Doorgaan naar hoofdcontent

Hello 2017 Goodbye 2016




Bron: Google Images


Mijn happy new year artikel. Voordat ik mijn artikel ga schrijven wil ik jullie een mooi, gezond, liefdevol en fashionable jaar toewensten. Dat je al je doelen gaat verwezenlijken! En hebben jullie ook gezellige feestdagen gehad?
Ik heb de feestdagen doorgebracht met familie. Wij hebben lekker gegeten en cadeautjes aan elkaar gegeven. Tijdens de feestdagen heb ik mijn gedachten van stress voor school gelukkig even aan de kant kunnen zetten. Op dit moment ga ik mijn laatste week van de kerstvakantie in en deze week ga ik vol aan de bak en werken aan mijn stageopdrachten. De gedachten hieraan geven mij al hoofdpijn. Kennen jullie dat?



Het afgelopen jaar was voor mij een hectisch jaar geweest. Met name met mijn studie had ik het erg druk en in de tussentijd een verhuizing en vier dagen voltijd stage lopen vond ik erg zwaar. Ik dacht alles goed gecombineerd te hebben via een planning en om alles bespreekbaar te maken waar ik met name mee zat. Maar eigenlijk was dit totaal niet zo waardoor ik brak en de motivatie kwijt was. Gelukkig door een opnieuw verhelderend gesprek werd voor mij alles duidelijk wat precies de oorzaak was. Op dit moment gaat alles goed en doe ik rustig aan in mijn eigen tempo.

Bloggen en vier dagen stage combineren daar worstelde ik ook erg mee. Ik heb heel weinig geblogd dit afgelopen jaar en leuke uitnodigingen moeten afzeggen omdat het niet te combineren viel. Gelukkig ga ik februari mijn scriptie jaar in en hoef ik geen vier dagen stage te lopen, waardoor ik hopelijk wat meer tijd heb om te bloggen via een haalbare planning. Het bloggen en alles wat er bij komt kijken heb ik erg gemist. Ik zie nog steeds dat de blogwereld aan het veranderen is en dat bloggen meer aan de zijlijn komt te staan en vloggen steeds populairder wordt. Zelf ga ik mij niet aan het vloggen wagen, want persoonlijk vind ik schrijven veel leuker.Ook gaat dit wereldje van bloggen/vloggen/ social media steeds meer om geld draaien om, zoveel mogelijk volgers hebben, misbruiken van bloggers door bedrijven die ons zien als gratis reclameborden.
Dit heb ik onlangs nog meegemaakt. Dacht ik een leuke samenwerking met een bedrijf te hebben, artikel geplaatst en alles, hoor ik daarna niets meer. Na e-mailtjes hoe dit zit, geen reactie van het bedrijf. Waardoor ik het artikel op al mijn social media verwijderd heb.

Normaal gesproken schrijf ik zelfde artikelen die over mijn priveleven gaat, omdat ik graag de online en offline wereld gescheiden houd. Ik ben erg gesteld op mijn privacy, ook vanwege mijn werk. Dit heb ik vaker beschreven waardoor er haast geen foto's van mijn gezicht te vinden is op mijn blog.
Tevens vind ik het jaar zo snel voorbij is gegaan. Eigenlijk gaat alles heel snel.Gewoon te eng voor woorden. Daarom vind ik dat ik meer naar het nu moet kijken dan naar de toekomst. Leef in het nu, geniet daarvan, je weet nooit of je immers een toekomst heb, Koester wat er in je verleden is gebeurd en haal daar leermomenten uit die je mee kan nemen in het nu en misschien wel voor je toekomst.

Voor het nieuwe jaar moet ik niet te veel doelen gaan stellen zoals ik in 2016 heb gedaan. Omdat niet alles haalbaar was doordat er plots grote veranderingen hebben plaatsgevonden.
Ik ga doelen opschrijven die eigenlijk wel haalbaar moeten wezen.


  • Mijn laatste schooljaar in gaan
  • 8 tot 10 artikelen schrijven voor mijn blog per maand
  • 1 x per week sporten, welke dag ben ik nog niet over uit
  • Het weekend als weekend houden en geen huiswerk
  • Naar het buitenland op vakantie
  • Naar vier steden in Nederland waar ik nog niet ben geweest


Heb jij ook doelen voor het nieuw jaar gesteld? En de doelen die je in 2016 had, zijn er hiervan veel behaald?


See you in 2017

❤ Annemieke

Reacties