Doorgaan naar hoofdcontent

Gevulde paprika





In dit artikel beschrijf ik hoe jij op twee manieren gevulde paprika kan maken. Een makkelijke maaltijd die je snel kan bereiden. Het gerecht heb ik gericht op 1 persoon. Als je dit gerecht voor meerdere mensen wil gaan bereiden, moet je de samenstelling even veranderen.



Ingrediƫnt voor 1 persoon

1 paprika
Een kwart courgette
1 handje gehakt
1 tomaat
1 eetlepel witte bonen
2 theelepels gesnipperde uien (bakje)
Kaas
Parmazaanse kaas
6 zwarte olijven
6 stukjes fetakaas
Kruiden: peper, gehakt kruiden
Ovenschaal
Olijfolie
2 Steelpannen
Snijplank
Messen

Oven: 200 graden
20 a 25 minuten, wel in de gaten houden
Mocht de bovenkant snel bruin worden, kun je dit afdekken met aluminiumfolie

Variant 1

Gehakt, courgette, tomatenblokjes, witte bonen, uitjes, geraspte jonge kaas

Variant 2: De Italiaanse versie

Gehakt, fetakaas, zwarte olijven, tomatenblokjes, courgette, parmazaanse kaar


Zo maak je het

Verwarm de oven op 200 graden.
Kruid het gehakt met gehakt kruiden, een beetje peper en kruiden die jij zelf lekker vindt voor in gehakt. Snij de courgette en tomaten in blokjes. Snij de paprika door de helft en verwijder de zaadlijsten. Smeer de ovenschaal en de dichte kant van de paprika in met wat olijfolie.




Zet twee steelpannen op het vuur, verwarm de pan en die er olijfolie of boter in. Rul in pan 1 de uien glazig. Voeg het gehakt en bak het rul.
Tegelijkertijd bak je in pan 2 de helft van het gehakt gaar. Zodra dit gaar is voeg je de courgette toe. Dit doe je ook in pan 1. Je bakt dit ongeveer twee minuten. Daarna voeg je de tomatenblokjes toe .


 Als dit klaar is ga je alles mengen.


De inhoud van de pan doe je in de schalen. Vervolgens voeg je de stukjes olijven en feta toe. De feta brokkel ik ter plekke fijn, door het gewoon in mijn handen te breken. En in de andere schaal voeg je een eetlepel witten bonen toe. Ik had nog witte bonen in tomatensaus over. Dit gebruik ik hiervoor, omdat ze al gekookt zijn en is makkelijk om mee te bakken in dit gerecht

De linker helft is de variant met witte bonen. De topping maak ik af met jonge geraspte kaas. De rechter variant maak ik af met parmazaanse kaas. Beide bedruppel ik met wat olijfolie. Nu kunnen ze de oven in. 


Eetsmakelijk


Serveer met een heerlijke salade, Italiaans brood of een kruiden stokbrood



❤ Annemieke



Reacties