Doorgaan naar hoofdcontent

Vegetarische pasta



Pasta staat bij mij stip om nummer 1 als het om eten gaat. Ik ben dol op de Italiaanse keuken. Pasta is een gerecht die snel te maken is. Je kan ook eindeloos variƫren hoe je pasta maakt. Ik heb gekozen voor een vegetarische pasta met een kleurrijk aanbod aan groenten.


Wat heb je nodig:
  • Een wokpan 
  • Zonnebloem olie om te bakken
  • Een kookpan
  • Pollepels
  • Vergiet
  • Mes
  • Snijplank
  • Verschillende soorten groenten
  • Pasta
  • Pastasaus
  • Noten
  • Kruiden
  • Bord en bestel


Stap 1: Snijd de groenten en vul de kookpan voor de helft met water. ( De groene paprika heb ik uiteindelijk niet gebruik, want dit werd voor mij te veel)


Stap 2: Doe een klein scheutje olie in de pan en wrijf dit uit met een stukje keukenrol, zodat de gehele pan bestrijkt is met olie. Als de pan heet genoeg is, kan je de groenten toevoegen. Maak op smaak met kruiden. 


Stap 3: Als het water zachtjes begint te borrelen, kan je de pasta toevoegen. Zorg dat de pasta wel onderwater ligt.


Stap 4: Zodra de groente beetgaar is, kan je de pastasaus toevoegen. De pasta ligt in het water en is aan het gaar worden. Om de gaarheid van de pasta te kunnen meten, kan je met een vork een stukje pasta uit de pan halen en eten. Wel blazen want alles uit een pan en net van het vuur is heet. Je weet gauw genoeg of jij de pasta gaar vind of niet. 
Nu alles op het vuur staat, kan je de noten even laten opwarmen. Dit doe je op een 'midden' vuur. Te hoog vuur branden ze aan. Noten hebben niet lang nodig, vandaar dat ik ze op het eind pas bak.


Pasta is aan het gaar worden


De noten worden warm en krijgen een goudbruine kleur


Stap 5: Als de pasta gaar is giet je het af in een vergiet en laat je uitlekken. De pasta doe je weer terug in de kookpan.


Stap 6: Bord opmaken. Pasta onderop, daarboven op de je de pastasaus met groente, als laatst strooi je de noten over de pasta, doorroeren en klaar. Eet smakelijk. 

Een ander pasta gerecht die op mijn blog staat vind je hier:

♥ Annemieke


Reacties