Met trots kondigt Coca-Cola light, 's werelds meest verkochte light frisdrank, aan dat de beroemde visionair
Marc Jacobs de exclusieve Creative Director wordt voor 2013.
Deze samenwerking is een belangrijk onderdeel van de campagne ‘Sparkling Together For Three Decades’.Marc Jacobs vertaalt zijn unieke visie naar het merk met de creatie van een 'limited edition'-collectie van ‘must-have’ flesjes en blikjes, die het stijlvolle en opgewekte karakter van beide iconen verenigt.
Geïnspireerd door de drie decennia van Coke light zullen de chique designs gebaseerd zijn op de ontwikkeling van vrouwen in de jaren ‘80, ‘90, en de zero's, met een grappige twist – precies volgens de zo kenmerkende stijl van Jacobs. De Coca-Cola light Sparkling Together with Marc Jacobs 'limited edition'-collectie voor is vanaf 2e week maart 2013 verkrijgbaar in Nederland.
Marc Jacobs is een van de meest gewilde en invloedrijkste designers van deze generatie; zijn designs zijn jong en provocerend kunstzinnig. Dat maakt hem tot een perfecte partner voor Coca-Cola light. Met deze samenwerking bouwt Coca-Cola light verder aan haar indrukwekkende heritage van samenwerkingsverbanden met modeontwerpers.
Marc Jacobs: “Ik voel me vereerd dat ik de nieuwe Creative Director van Coca-Cola light mag zijn en mijn stempel mag drukken op deze campagne. Coke light is een icoon… en ik ben dol op iconen.”
Ter gelegenheid van deze aankondiging lanceert Coca-Cola light een grappig kort filmpje met de designer, getiteld: ‘Marc Jacobs’ Photo Booth Break’. De teaser toont een zeer verleidelijke Marc Jacobs met een ontbloot bovenlijf, een eerbetoon aan de legendarische reclames met de Coca-Cola light-hunk uit de jaren '90. Jacobs geeft een moderne twist aan deze interpretatie; stijlvol en met een lichtzinnige humor.
Het filmpje is opgenomen in een galerie waar de designer in een fotohokje zit terwijl er verschillende kledingstukken op de grond vallen. Alleen zijn typische kilt is zichtbaar. Drie vriendinnen worden aangetrokken door al het geflits en gaan op onderzoek uit om erachter te komen wie er bij de blote benen hoort. Het gordijntje gaat open en daar staat Marc Jacobs met een ontbloot bovenlijf, te genieten van zijn eigen Coca-Cola light-moment in het fotohokje. Hij nodigt de meiden uit om in het hokje te komen om dit moment samen te vieren.
♥ Annemieke
Wat grappig, dat wist ik helemaal niet!
BeantwoordenVerwijderen